Kalendár akcií

Po Ut St Št Pia So Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Plán podujatí 2019

Plán podujatí v Skalitom 2019

Interaktívna mapa

mapa

Predpoveď počasia

<<
>>
dnes, streda 26. 6. 2019
30 °C 19 °C
zamračené
vietorJZ, 3.15m/s
tlak1023.86hPa
vlhkosť50%

Dátum a čas

Dnes je štvrtok, 27.6.2019, 0:38:29

Návštevnosť

Návštevnosť:

ON LINE: 10
DNES: 86
TÝŽDEŇ: 3460
CELKOM: 905449

Navigácia

Odoslať stránku e-mailom

Obsah

Rokujeme o navýšení vlakových spojov na trati Čadca - Skalité - Serafínov a späť

Typ: ostatné
Medzi najkritickejšie úseky dopravy v Žilinskom kraji patrí cesta I/11 medzi Kysuckým Novým Mestom a Čadcou až v smere na Svrčinovec ako pokračovanie medzinárodného ťahu do ČR a PL, čo má za následok, že občania obcí Skalité, Čierne, Svrčinovec majú každý deň sťaženú dopravu do okresného mesta Čadca.

Nekonečné kongescie a dopravné nehody sú takmer na dennom poriadku. Žiaľ, podľa posledných oficiálnych informácií ma dôjsť k dokončeniu diaľnice D3 a rýchlostnej cesty R5 najskôr až v roku 2025. Obchvat  mesta Čadca je síce vo výstavbe, ale jeho dokončenie je plánované taktiež až v priebehu niekoľkých rokov.  Považujeme za nevyhnutné v tejto veci niečo urobiť, aby každý deň nestáli naši občania dochádzajúci za prácou, zdravotnou starostlivosťou či školskou dochádzkou v čoraz dlhších kolónach. Ako jedno z reálnych a možných riešení je zlepšenie podmienok v oblasti verejnej dopravy. Podľa dostupných informácií sa medzi Čadcou a Žilinou denne presúva verejnou dopravou viac ako 3500 ľudí. Len k jednému zo zamestnávateľov v regióne, konkrétne firmy Schaeffler Kysuce, dochádza do rannej zmeny nezanedbateľné množstvo ľudí, ktorí nemajú k dispozícii železničnú dopravu. Časové polohy vlakov nekorešpondujú so začiatkom ranných zmien, a preto idú radšej autom, ktorým sa popoludní aj vracajú domov. Na regionálnej trati ako je Čadca – Skalité - Serafínov, existujú aj niekoľkohodinové medzery medzi spojmi železničnej dopravy.  Kapacita danej trate je postačujúca na to, aby po nej jazdilo viac vlakov. Železničná doprava musí byť schopná v čo najväčšej miere uspokojiť prepravné potreby cestujúcej verejnosti.  

Prebehli rokovania s Integrovanou dopravou Žilinského kraja, ZSSR, kde boli už aj predbežne navrhnuté možné riešenia zahustenia spojov na trati č. 127 Žilina - Čadca s nadväznosťou na trať č. 129 Čadca – Skalité-Serafínov a späť. Návrh je prispôsobený  na kapacitné možnosti ZSSK. Súčasťou požiadaviek kysuckých obcí a Integrovanej dopravy Žilinského kraja je posilnenie novými vlakmi v rámci „skalickej doliny“ s prepojením na Žilinu, resp. Kysucké Nové Mesto. Nová žiadosť o navýšenie a objednanie výkonov vo verejnom záujme v železničnej osobnej regionálnej doprave na území Žilinského kraja, bola odoslaná na Ministerstvo dopravy a výstavby SR opätovne koncom marca. Je to spoločná iniciatíva starostov obcí Skalité, Čierne, Svrčinovec, ZMO - Kysúc a najväčšieho zamestnávateľa v regióne firmy Schaeffler Kysuce.

„Všetky doterajšie rokovania s kompetentnými zástupcami  ZSSK, ID ŽSK prebiehali v konštruktívnom duchu a v súčasnosti sa pracuje na technickom a finančnom zabezpečení zvýšenia intenzity dopravy na trati ČADCA – SKALITÉ-SERAFÍNOV a späť v rámci úpravy starého grafikonu k júnu 2019, prípadne k novému grafikonu platnému k 1. decembru 2019.  V tejto chvíli sa chcem poďakovať všetkým zainteresovaným za ústretovosť a zároveň chcem vyjadriť presvedčenie, že naše úsilie nebude márne a jeho výsledkom bude zlepšenie podmienok života obyvateľov našich obcí a celého regiónu.“ Jozef Cech, starosta obce Skalité


Vytvorené: 4. 4. 2019
Posledná aktualizácia: 4. 4. 2019 20:28
Autor: Správce Webu